wensjonker.reismee.nl

vrijwilligerswerk in het babieshome

hallo allemaal. We zijn nu een weekje hier en we beginnen nu een beetje aan alles te wennen. alles gaat hier ook zo anders.. we zijn elke dag in het kinderehuis aan het werk en het is zo gaaf om dit te doen, ze zijn allemaal zo dankbaar. we beginnen elke ochtend tegen 9 uur met het geven van het ontbijt. daarna gaan we bijvoorbeeld spelen met de kinderen en tegen 13.30 geven we de lunch. Na de lunch hebben we in principe tijd voor onszelf. een van de eerste dagen vroeg ik of ze eigenlijk geen hulp nodig hadden voor het avondeten, en ze vertelde dathet fijn zou zijn alswe ook dan kwamen. die avond kwamen we er achter dat maar 1 auntie (zo worden de vrouwelijke oppassers genoemd)alle kinderen eten moet geven,douchen en naar bed brengen, dus ze was zo blij met onze hulp! dus we gaan nu ook elke avond heen. Met het eten geven doen wij eigenlijk altijd de bulungi`s (gehandicapten) omdat die gevoerd moeten worden,Shirloey helpt soms ook met het eten geven van de babys. we zijn nu ook begonnen om pre school activities (kleuterles) met sommige kinderen, zoals zingen, kleuren, tellen, het alfabet leren etc. Er zijn 4 zwaar gehandicapte kinderen die als babys gevoerd moeten worden, 2 kinderen die iets hebben met hun benen en daardoor moeilijk/niet kunnen lopen waarvan 1 ook verstandelijk minder is. en er is een meisje die ook verstandeljk erg beperkt maar kan we zelf eten en er is nog eenzwaar autistisch jongentje, hij is ontzettend moeilijk in de groep want hij wil nog wel eens anderen pijn doen en vraagt erg veelaandacht vaniedereen. Er is gisteren ook een nieuw meisje van ongeveer 1 jaar gekomen waarvan we ook vermoeden dat ze verstandelijk beperkt is. Er zijn totaal 6 babys maar er zijn er nu maar 5 want 1 baby is ergens anders omdat ze (nog) in een slechte conditie is. En dan zijn er nog een stuk of 6 peuter/kleuters en een ouder meisje van 7 jaar. Toaal zijn er dus ruim 20 kinderen.

Annie Profijt

Hallo Wilfred en Shirley, leuk om op deze manier jullie reisverhalen te kunnen lezen. Zo te lezen hebben jullie het echt naar de zin daar, geweldig werk wat jullie daar doen! Geniet er van.
Gods zegen de komende periode!
Lieve groetjes

Travel4Change