wensjonker.reismee.nl

safaripark

zaterdagochend werden we tegen 7 uur opgehaald door en chauffeur om naar Masindi te gaan.Over alle zand/hobbelwegen werd ik heel erg wagenziek. gelukkig hadden we een lange pauze bij een neushoornreservaat waar we even een frisse neus konden halen. We reden met de auto naar een plek dichtbij deneushoorns. Daar liepen we met een ranger mee het bos in om ze op te zoeken. Na een stukje lopen kwamen bij de plek waar een neushoorn lag met haar jong. Omdat het warm is slapen ze overdag. We konden heeldichbij komen en we hebben zelfs gezien hoe het kleintjebij de moeder ging drinken. Hierna hebben we de reis naar Masinndi vervolgd.

We kwamen tegen 2 uur al aan in Masindi, veelte vroeg duszijn we Masindi maar gaan verkennen.

Om 6 uur s avonds werden we opgehaald door een chauffeur om ons naar het natuurpark te brengen. Daar hebben we overnacht in een hutje. De volgende ochtend ging om 5 uur de wekker want om 6 uur vertrokken we voor een ochtendsafari ( s ochtends ishet nogniet zo warm dus zijn de dieren actiever)

We hebben heel veel wilde dieren gezien, waterbokken, buffels, gazelles/impalas, bavianen,olifanten,giraffen, wratenzwijnen, veel mooie vogels en we hebben in de verte ook nog een leeuw gezien.

Na de lunch hebben we een boottocht gemaakt en hebben toen ook 2 krokodillen en een heleboel nijlpaarden gezien. De boottocht ging naar een grote waterval en weer terug maar je kon ook uitstappen en langs de waterval omhoog klimmen. Onze chauffeur stond boven te wachten dus wij zijn gaan klimmen. Het was een zware klim maar het was werkelijkwaar prachtig!

Daarna werden we naar ons hotel gebracht.

Johnny

Klinkt echt super, ik kan niet wachten om de foto's te zien :) Alvast een goede terugreis toegewenst!

Travel4Change