wensjonker.reismee.nl

onze laatste dagen in Masindi

Dinsdag hadden we een rustige dag dus zijn we lopend naar de stad gegaan,tegen half 5 s middags werden we opgehaald door eenAmerikaanse evangelist en een voorganger van een gemeente.

We hadden gehoord dat deze gemeente Bijbels nodig had. Met een hele koffer vol Bijbels zijn we er heen gegaan. De voorganger vertelde dat de kerk in een 'slechte' buurt staat. Er werden dagelijks mensen verkracht, veel dronkenschap etc. Maar veel mensen in de buurt zijn tot bekering gekomen en nu is de buurt beter geworden.Alleen waren er maar een paar mensen diie een Bijbel hebben. De voorganger vroeg of we nog iets wilde zeggen tegen de gemeente.Wilfred liet dat natuurlijk niet voorbij gaan en heeft een kort woord gesproken over een aantal bijbelteksten. Ook de Amerikaanse man heeft ook kort gesproken. Daarna hebben we de Bijbels uitgedeeld. De mensen waren allemaal zo blij!

Woensdag werden we tegen 11 uur opgehaald voor de chimptracking. We zijn naar een stuk bos gereden tussen de suikerplantage waar 36 chimpansees verblijven. Na een grote zoektocht hebben we er 4 gevonden, 3 volwassenen en een jong.

Travel4Change