wensjonker.reismee.nl

source of the Nile

zondag waren we eigenlijk vrij maar Shirley is s ochtends toch naar het kindertehuis gegaan om te helpen met het ontbijt en avonds met het avondeten,douchen en naar bed brengen.

De rest van de dag hebben we leuke dingen gedaan...

tegen 10.30 uur zijn we met de boda naar de nijl gereden om daar een boottocht te doen. Een boda boda is een brommer die hier als vervoermiddel gebruikt wordt waar je met zn tweeen op kan en sommigen gaan met zn drien erop (dus 1 boda driver en 3 passagiers) echt alles kan op zo n boda vervoerd worden,soms zie je de gekste dingen.

we zijn met alle vrijwilligers en nog een Uganese vriend een boottocht gaan doen naar de source of the nile (bron van de nijl). We hadden een goede gids die ons veel dieren liet zien en ook veel over de omgeving wist te vertellen.We hebben veelbijzondere vogels en reptielen gezien...en nee geen krokodillen ;)

Daarna zijn we met de hele groep gaan lunchen in een restaurauntje. Wilfred en ik hebben beiden een pizza gegeten en een lekkere smoothie. Een pizza daar kost 15000 shilling wat ongeveer overeenkomt met 4 euro en een groot glas vers geperste een smoothie ongeveer 2 euro,dus we waren iets van 12 euro kwijtmet zn tweeen.

We hebben nog wat dingen gekocht in de stad maar daarna begon het te regenen dus hebben we een paraplu gekocht en lopend naar huis gegaan.