wensjonker.reismee.nl

paardrijden

We hadden thuis al gezien dat je hier in de buurt kon paardrijden dus hadden we onze paardrijbroeken ook meegenomen. Dinsdag was het dan zo ver..maar we moesten daar eerst zien tekomen.

We hebben eerst de boda genomen maar die bracht ons aan de verkeerde kant van de Nijl en natuurlijk hebben ze maar 1 brug en die was helemaal aan het begin dus moesten we met de boot oversteken. Die mensen vroegen 50 000 shilling per persoon...echt veeeeel te veel. uiteindelijk hebbenwe 20 000 betaald per persoon maar dat is nog te veel (6 euro pp voor een korte overtocht)

maar we waren toch op tijd aangekomen.

we waren de enige voor deze tocht dus we waren met 2 begeleiders en wij tweeen.

De ranch was van een australische man en de paarden zag er heel goed uit. Wilfred zat op de grootste paard (ongever 1.75 m schofthoogte) en ik zat op de snelste...nou dat heb ikgemerkt!

na ruim een half uur zei de begeleider dat we een stukje rengalop (snelle galop) gingen doen maar Wilfred durfde dat niet. Ik heb samen met de eerste begeleider een andere route gedaan waar we veel stukken in rengalop konden. Vanaf de plekken waar ik geweest ben had je een fantastich uitzicht. Vanaf de top van de berg kon je heel Jinja en omgeving zien. Wilfred is meer langs kleine dorpjes in de jungle gereden en heeft voornamelijk gestapt en gedraven en kleine stukjes gegaloppeerd. Het laatste stuk hebben we weer met zn allen door dorpjes en langs de Nijl gereden. Alle kinderen die we tegen kwamen die zwaaide en zeiden 'mzungu' of 'hi how are you' of 'bye'. Echt zo leuk dat die kinderen zo enthousiast reageren!

Travel4Change